1. Portaali sisenemine

a. Sisenemise võimalused

Majandusaasta aruande elektrooniliseks esitamiseks tuleb sisse logida e-äriregistri portaali, mis asub aadressil https://ariregister.rik.ee 

e-äriregistri portaali saab siseneda:

  • ID-kaardiga
  • Mobiil ID-ga
  • Smart ID-ga (hetkel ei ole võimalik aruandeid smart-ID'ga allkirjastada)


Loe täpsemalt portaali sisenemise kohta siit

 

b. Portaali esileht

Kui olete ühingu juhatuse liige, kuvatakse pärast sisselogimist portaali nimekirja Teiega seotud juriidilistest isikutest. Järgmise sammuna valige ülevalt menüüst „Aruande esitamine”.

Kui Te endaga seotud juriidilisi isikuid portaali sisenedes ei näe, tuleb kontrollida, kas olete sisenenud portaali eraisikuna ning kas olete sisestatud registri andmetesse isikukoodi või sünniajaga. Kui juhatuse liige on sisestatud registrisse sünniajaga, siis ta ei näe endaga seotud juriidiliste isikute andmeid. Sünniaja muutmiseks isikukoodiks tuleb esitada registrile sellekohane muutmiskande avaldus. Muutmiskande avaldust saab esitada portaalis, kui kandega seotud isikul on ID-kaart/mobiil-ID ja digitaalallkirjastamise võimalus. Muutmiskande avalduse esitamiseks portaalis valige ülevalt menüüst „Avaldused“ ja seejärel valige "Minu ettevõtmised" lehe parempoolsest osast sektsioonist "Otsi juriidilist ühingut" link "Juriidilise isiku otsing". Leidke sealt üles endaga seotud juriidiline isik ning alustage muutmiskande avaldust.


Sisestajale portaali avalehel juriidiliste isikute andmeid ei kuvata, aruande sisestamist on võimalik alustada, kui menüüst valida "Aruande esitamine" 

 

Probleemide korral portaali lehe avamisel: 

Kui e-äriregistri portaali lehe avamine ei õnnestu (näiteks kuvatakse veateade), siis proovige lehte värskendada ("refresh" või klaviatuuri klahv F5). Kui see ei aita, sulgege kõik veebilehitseja aknad. Seejärel proovige uuesti portaali leht avada.

Kui lehe värskendamine ega veebilehitseja akende sulgemine ei aita, tuleks veebilehitseja vahemälu tühjendada.

Vahemälu tühjendamine:

Kui kasutate Internet Explorerit:

  • valige menüüribalt "Tools" ("Tööriistad")  -> "Delete browsing history" ("Kustuta sirvimisajalugu").

Kui kasutate Mozilla Firefoxi:

  • valige menüüribalt "History" ("Ajalugu") -> "Delete Recent History" ("Kustuta hiljutine ajalugu").

Kui kasutate Google Chrome, siis vajutage üleval paremal nurgas olevat kolme triibuga nuppu

  • vajutage üleval paremal nurgas olevat kolme triibuga nuppu -> valige "History" ("Ajalugu")
  • Vajutage nuppu "Clear all browsing data" ("Tühjenda sirvimisandmed")
  • Avanenud aknas vajutage nuppu "Clear" ("Tühjenda sirvimisandmed").

Pärast veebilehitseja vahemälu tühjendamist sulgege kõik veebilehitseja aknad ning proovige uuesti portaali siseneda.