Selleks, et portaali sisenemine ja majandusaasta aruande allkirjastamine ID-kaardi/digi-ID-ga õnnestuks, on vajalik:
- Kehtiv Eesti ID-kaart, (sh e-residendi kaart) millel on töökorras kiip ning aktiivsed ja kehtivad sertifikaadid.
ID-kaardi sertifikaatide kehtivust saad kontrollida ja vajadusel sertifikaate uuendada ID-kaardi haldusvahendis (avada tuleb Start menüü- All Programs - ID-kaart - ID-Kaardi haldusvahend).
- PIN-koodid.
Kui kaardi PIN või PUK koodid on varastatud või kaotatud, pöörduge lähimasse PPA teenindusse või Eesti vabariigi välisesindusse. Loe rohkem.
- Uusim ID-kaardi baastarkvara.
Uusima versiooni saad alati alla laadida aadressilt http://installer.id.ee
- ID-tarkvara poolt toetatud kaardilugeja kasutamine. Nimekiri toetatud lugejatest asub siin.
Kui esineb tõrkeid portaali sisenemisel, siis kõigepealt palume kontrollida, kas ID-kaardi haldusvahend suudab lugeda kaardilugejas oleva ID-kaardi/digi-ID andmeid.
NB! ID-kaartidel, mis on väljastatud pärast 01.01.2011 on kontaktkiip kaardi tagumisel küljel. Kontrollige, et kaart on sisestatud lugejasse õiget pidi.
Kui andmete lugemine ID-kaardi haldusvahendis on edukas, siis proovige fotot laadida. Selleks tuleb vajutada paremal valges kastis „Laadi pilt“. Seda tehes küsitakse PIN1 koodi. Kui pildi laadimine on edukas, siis tuleb ID-kaardi kasutamisel esinevaid tõrkeid üldjuhul otsida kasutatava veebilehitseja seadistusest.
Võimalikud tõrked portaali sisenemisel ja majandusaasta aruannete allkirjastamisel ning lahendused:
Veebilehitseja seadistamine ID-kaardi kasutamiseks
Juhendi lahendustega sisenemisel veebilehitsejaga Mozilla FF , leiate https://www.id.ee/artikkel/mozilla-firefox-seadistamine-id-kaardi-kasutamiseks/
Google Chrome’i seadistamise juhendi https://www.id.ee/artikkel/google-chrome-seadistamine-id-kaardi-kasutamiseks/
Safari seadistamine ID kaardi kasutamiseks