ID-kaart

Selleks, et portaali sisenemine ja majandusaasta aruande allkirjastamine ID-kaardi/digi-ID-ga õnnestuks, on vajalik:

  • Kehtiv ID-kaart, millel on töökorras kiip ning aktiivsed ja kehtivad sertifikaadid

    ID-kaardi sertifikaatide kehtivust saad kontrollida ja vajadusel sertifikaate uuendada ID-kaardi haldusvahendis (avada tuleb Start menüü- All Programs - ID-kaart - ID-Kaardi haldusvahend).
  • PIN-koodid

    Kui oled PIN-koodid unustanud või kaotanud, siis uue PIN-ümbriku saad nii Swedbanki kui ka SEB pangakontorist (teenus tasuline) või PPA teenindusest (teenus tasuta)
     
  • Uusim ID-kaardi baastarkvara.
    Uusima versiooni saad alati alla laadida aadressilt http://installer.id.ee

    ID-tarkvara versiooni kontrollimiseks käivita ID-kaardi haldusvahend, kliki nupul „Info“ ja veendu, et arvutisse paigaldatud tarkvara versioon on 3.7 või suurem.
     
  • ID-tarkvara poolt toetatud kaardilugeja kasutamine. Nimekiri toetatud lugejatest asub siin .

Kui sul esineb tõrkeid portaali sisenemisel, siis kõigepealt kontrolli, kas ID-kaardi haldusvahend suudab lugeda kaardilugejas oleva ID-kaardi/digi-ID andmeid.

NB! ID-kaartidel, mis on väljastatud pärast 01.01.2011 on kontaktkiip kaardi tagumisel küljel. Kontrolli, et sisestasid kaardi lugejasse õiget pidi.

Kui andmete lugemine ID-kaardi haldusvahendis on edukas, siis proovi fotot laadida. Selleks kliki paremal valges kastis „Laadi pilt“. Seda tehes küsitakse PIN1 koodi. Kui pildi laadimine on edukas, siis tuleb ID-kaardi kasutamisel esinevaid tõrkeid üldjuhul otsida kasutatava veebilehitseja seadistusest.

Võimalikud tõrked portaali sisenemisel ja majandusaasta aruannete allkirjastamisel ning lahendused:

 

  • Kui kasutad veebilehitsejana Mozilla Firefox’i ja portaali sisenemine ei õnnestu, siis veendu, et veebilehitsejas on lubatud ID-kaardi laienduse (Extension) kasutamine.

    Selleks käivita Mozilla Firefox ja leia menüüvalik „Tools > Add-ons > Extension“, kus veendu, et „Estonian ID Card PKCS11 module loader” kasutamine on lubatud. 

     
  • Kui soovid kasutada veebilehitsejat Mozilla Firefox või Google Chrome, siis veendu, et sinu arvutisse on paigaldatud Java tehnoloogia tugi.

    Java toe olemasolu kontrollimiseks ja vajadusel paigaldamiseks külasta aadressi http://www.java.com
     
  • Kui kasutad Mozilla Firefoxi ja Java tugi on sinu arvutisse paigaldatud, kuid allkirjastamine ei õnnestu, siis veendu, et veebilehitsejas on lubatud selle kasutamine.

    Selleks ava Mozilla Firefox ja leia menüüvalik „Tools > Add-ons > Plugins“ ja veendu, et „Java(TM) Platform SE 6 U31“ kasutamine on lubatud. 
  • Kui allkirjastamisel jõuad veateateni "ERROR: CryptAcquireCertificatePrivateKey failed, error code = 2h" siis pöördu abi saamiseks @email.