Riigi ja kohalike omavalitsuse asutuste registri andmete muutmine

RKOARR andmeid on võimalik muuta e-äriregistri portaali lehel.

Paremal üleval nurgas vajutage nuppu Sisene.

Valige autentimise vahend – ID-kaart või mobiil-ID ning logige süsteemi sisse

Pärast õnnestunud autentimist vajutage avalehel "Minu ettevõtmised" nupule

 

Kui avanenud lehel kuvatakse teile õiget asutust nimekirjas, vajutage asutuse nimele. Ja teile avaneb muutmiskande avalduse vorm.

Kui asutust nimekirjas ei kuvata, kuid teil on õigused andmeid muuta, siis vajutage lehe paremal, all ääres olevas "Juriidilise isiku otsing" osas lingile "Otsi ettevõtjat". Seejärel saate sisestada asutuse nime või registrikoodi ning otsida.

Otsingu tulemuste hulgast tuleb valida soovitud asutus vajutades asutuse nimele.

Asutuse vaates, Toimingute osas, saate valida, kas alustada asutuse andmete muutmist (nupp "Alusta muutmiskande avaldust") või asutuse kustutamist (nupp "Alusta kustutamiskande avaldust").

 

Alustades muutmiskande avaldust peate kõigepealt kinnitama oma õigust muutmiskande avalduse tegemiseks.

Kui kasutaja vajutab nuppu Alusta muutmiskande avaldust, siis kuvatakse talle avalduse vorm, kus on täidetud hetkel asutuse kohta registrisse kantud andmed, mida on võimalik muuta.

 

Kontaktide osas saab määrata asutuse aadressi.

Sidevahendite alla tuleb lisada vähemalt e-posti aadress. Soovi korral saab lisada ka muid sidevahendeid (nt mobiiltelefon)

epost

 

Kui andmed on lisatud vajutage "Salvesta". Sisestatud e-posti aadressile saadetakse kinnituskiri. Avage see postkast ning saabunud kirjas vajutage kinnituslingile, et kinnitada e-posti aadressi korrektsust. Kui e-post on kinnitatud, kuvatakse vastav info ka portaalis salvestatud kontaktide vaates ning saate liikuda edasi.

kontaktid

 

Kui asutusel ei ole määratud asutuse esindusõiguslikku isikut, või on vaja seda muuta, siis seda saab teha osas "Isikud " vajutades lingile "Lisa asutuse esindusõiguslik isik".

Avanenud vaates tuleb lisada isiku isikukood ning vajutada nuppu "Lisa". Kui isikul Eesti isikukood puudub, tuleb valida õige riik ning sisestada kõik nõutud andmed.

 

"Isikud" osas saab määrata ka Volitatud isiku(d), kes edaspidi saab asutuse andmeid registris vajadusel muuta ja parandada (isiku määramine ei ole kohustuslik). Juhul, kui antud isik määratakse, tuleb avaldusele osas "Dokumendid" lisada digitaalallkirjastatud lisadokument – Volikiri.

 

Iga muutmiskande avaldusega tuleb Dokumentide osas lisada info, millise Riigi Teatajas avaldatud akti alusel muudatus tehakse või üles laadida dokumendi fail.

Kui olete vajalikud muudatused andmetes teinud ning Dokumendid osas vajalikud dokumendid lisanud, siis liikuge edasi "Avalduse kinnitamine" etappi. Kui andmetes vigu ei tuvastatud, siis kuvatakse esitatava avalduse vaade ja nimekiri allkirjastajatest

Allkirjastama peab avalduse täitja (ei pea olema asutuse esindusõiguslik isik), kel on selleks vastav volikiri Dokumentide alla lisatud või asutuse esindusõiguslik isik.

Kui avalduse täitja on avalduse allkirjastanud, saab allkirjastamise etapist edasi liikuda ning järgmises vaates saata menetlusse vajutades nuppu "Esita avaldus".

Andmed kantakse registrisse viie tööpäeva jooksul. Menetluse tähtaega kuvatakse pärast avalduse esitamist ka süsteemis.